رازهایی که 'فرمانده نیروی زمینی ارتش' درباره درگیری با 'داعش' بر ملا کرد


 


افسران - رازهایی که 'فرمانده نیروی زمینی ارتش' درباره درگیری با 'داعش' بر ملا کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت:‌ «در سال ۹۳، داعش در یک فاصله زمانی کوتاه خود را از استان الانبار -عراق- به استان دیالی که هم‌مرز استان کرمانشاه و ایلام است، رساند. از طرف دیگر به سعدیه و جلولا آمدند و می‌خواستند در گام بعدی تا خانقین که در ۱۲ کیلومتری مرز ماست، برسند که یگان‌های نیروی زمینی با قدرت وارد عمل شدند.»

 

اترک نیوز : امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا در گفت‌وگوی با نشریه ارتش (صف) به برخی موضوعات از قبیل تجهیزات نزاجا، ورود این نیرو به موضوعات موشکی، مقابله با تهدیدات مرزی و وضعیت معاش نیروها پرداخته است:

* حتی بعد از برجام هم تجهیزات نظامی وارد نخواهد شد 

فرمانده نیروی زمینی در بخشی از این گفتگو به موضوع تحریم‌ها، تامین نیازهای تجهیزاتی و تاثیر برجام در این حوزه پرداخته و می‌گوید: «ما همچنان در فضای تحریم هستیم و چیزی از خارج وارد نمی‌شود.

ادامه مطلب ...

10 دلیل برای شباهت اسرائیل و عربستان


 دلیل برای شباهت اسرائیل و عربستان


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت هافینگتون پست در گزارشی نوشت: عربستان سعودی و اسرائیل در ظاهر دشمنان خونی یکدیگر هستند. آن ها هیچ گاه رابطه دیپلماتیک نداشته اند و عربستان همیشه از حامیان فلسطین بوده است. اسرائیل نیز که همیشه ادعای در معرض خطر بودن دارد، از سوی بسیاری از حامیان و متحدان سعودی مورد حمله قرار گرفته است.
 
در چند سال گذشته شایعات بسیاری مبنی بر جلسات مخفیانه و تبادل اطلاعاتی عربستان و اسرائیل منتشر شده است. در سال 2015 مسئولان سابق سعودی و اسرائیلی تایید کردند که در گذشته برای بحث در زمینه های نفوذ ایران در عراق، سوریه، یمن، لبنان و برنامه هسته ای ایران با یکدیگر ملاقات کرده اند. "شیمون شاپیرا،" یک نماینده اسرائیلی که در این جلسات حضور داشت در این باره اظهار کرد: "ما متوجه شدیم که مشکلات و چالش هایی مشترک پیش رو داریم و راه حل تعدادی از آن ها نیز مشابه است."
  در تاریخ 5 مه ( 16 اردیبهشت)، ترکی فیصل، وزیر سابق اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در آمریکا، با سرلشکر بازنشسته اسرائیلی، یاکوو امیدرور، مشاور سابق امنیت ملی نتانیاهو، در واشینگتن دیدار کرد. این واقعه وجود روابط عربستان و اسرائیل را تایید کرد.
 
عربستان سعودی و اسرائیل در زمینه های بسیاری به یکدیگر شباهت دارند. در این جا 10 دلیل برای ثابت کردن این ادعا آورده ایم.

ادامه مطلب ...

اذعان رئیس اسبق سیا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «لئون پانتا» رییس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بین سال های 2009 تا 2011  در گفتگو با نشریه «نیویورک تایمز» در زمینه ارزیابی‌های خود از گروه‌های سیاسی داخل ایران گفت که در مقام ریاست سیا هرگز ارزیابی نکرده بود که تفاوت معناداری بین میانه‌روهای ایران و اصولگرایان وجود داشته باشد.

او در این زمینه گفت: بی‌تردید رهبر ایران و نیروهای تحت امرش قدرتمندانه کشور را هدایت کردند و توانستند به پیشرفت‌هایی نائل شوند.
دو مقام فعلی و سابق آمریکا نیز پیش از این در اظهار نظرهای جداگانه تاکید کرده بودند که حتی با وجود برخی دیدگاه‌های متفاوت سیاسی در ایران، این کشور دستاوردهایی را کسب کرده است.