نان برخی در اعزام اردوهای دانشجویی به اروپا


دومین هشدار بعد از 3 ماه؛

نان برخی در اعزام اردوهای دانشجویی به اروپا/خیانت به نسل آینده در دانشگاه ها/چرا وزارت علوم دست بکار نمی‎شود؟

رهبرمعظم انقلاب در سخنان خود با رد کامل افزایش جذابیت در محیط های دانشجویی از راه‎های غلطی همچون اردوهای مختلط و کنسرت‎های موسیقی تأکید کردند: کسانی که دختران و پسران دانشجوی مردم را تحت عنوان ایجاد جاذبه، به صورت مختلط در پوشش اردوهای دانشجویی به اروپا می برند قطعاً به محیط‎های دانشجویی و حتی نسل آینده خیانت می کنند.

  به گزارش سرویس سیاسی تهران نیوز؛ موضوع برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه های کشور یکی از بحث هایی است که در برهه های زمانی خاص موردتوجه قرار گرفته و بر سر آن بحث های زیادی شده است.
به عنوان مثال این موضوع یکی از محورهای انتقاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و منتقدان به فرد معرفی شده برای سکانداری وزارت علوم بود.
نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مواجه با نیلی احمد آبادی که یکی از گزینه های تصدی وزارت علوم بود، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند که اردوهای مختلط نبرید، به کشور ترکیه اردوی خارج از کشور ببریم که آن اتفاقات بیفتد، از تریبون مقدس حیف است چنین مطالبی گفته شود و بعد آن را با یک اردوی مختلط داخل مقایسه می‌کنند.
حال بعد از گذشت ماه ها از مطرح شدن موضوعاتی از این قبل مجددا این مهم با تذکر رهبر انقلاب مواجه شد.
رهبر معظم انقلاب طی دیدار خود با دانشجویان و نخبگان کشوری در چند ماه گذشته بر نکاتی خاص تاکید داشته و در این بین نسبت به برخی از موضوعات نیز هشدار داده اند.
ایشان در تیرماه سال جاری دردیدار با هزار دانشجو جوان که به مدت ۱۸ ساعت طول کشید، با رد کامل افزایش جذابیت در محیط های دانشجویی از راههای غلطی همچون اردوهای مختلط و کنسرتهای موسیقی تأکید کردند: کسانی که دختران و پسران دانشجوی مردم را تحت عنوان ایجاد جاذبه، به صورت مختلط در پوشش اردوهای دانشجویی به اروپا می برند قطعاً به محیطهای دانشجویی و حتی نسل آینده خیانت می کنند.
رهبر انقلاب در تبیین راههای صحیح افزایش قدرت جذب تشکلهای دانشجویی، به ارائه حرفهای نو و تازه دینی، سیاسی و اجتماعی اشاره کردند و افزودند: مطالعه عمیق قرآن و نهج البلاغه، امکان طرح سخنان نو و جذاب را فراهم می آورد.
استفاده از روشهای هنری مانند تئاتر دانشجویی، کاریکاتور، طنز، نشریات صوتی، مراسم شعرخوانی از دیگر روشهایی بود که رهبر انقلاب به تشکلهای دانشجویی توصیه کردند.
این سخنان اهمیت و توجه به موضوع فرهنگ دانشگاه ها و جذب دانشجویان با ارائه حرفهای نو و تازه دینی نشان می دهد اما ایشان بعد از ۳ ماه مجددا در سخنان خود در جمع شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی “نخبگان فردا” نیز مجددا بر این موضوع تاکید کردند.
ایشان یکی از آفت های افراد صاحب امتیاز را «احساس تافته ی جدا بافته بودن» دانستند و خاطرنشان کردند: این، یک بیماری شخصیتی است که نباید بگذارید در شما رشد کند و تنها راه مقابله با آن نیز تقویت «روحیه جهادی» و انجام دادن کار با همه توان برای خدا و به عنوان یک وظیفه است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شرکت در اردوهای جهادی یکی از راههای تقویت «روحیه جهادی» است، افزودند: شرکت در اردوهای جهادی موجب آشنایی با متن مردم و مشکلات و معضلات جامعه می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تجربه طولانی خود در سالهای بعد از پیروزی انقلاب، بی خبر بودن برخی از مسئولان از واقعیات و معضلات جامعه بخصوص در روستاها و شهرهای دور دست و در میان خانواده های فقیر را یکی از مشکلات دانستند و گفتند: اردوهای جهادی بهترین فرصت برای جوانان بمنظور آشنایی با واقعیات و همچنین خدمت مستقیم به مردم است. این را من در طول این تجربه‌ی طولانی بیست سی ساله، مکرّر تجربه کرده‌ام؛ این را دیده‌ام در بعضی‌ها که به شما عزیزانم دارم عرض میکنم؛ خبر ندارند که چه هست. شما الان جوان هستید، نیرو دارید، حوصله دارید، وقت دارید، گرفتاری زیادی ندارید، از این فرصت استفاده کنید. یکی از فرصتها هم همین اردوهای جهادی است؛ این اردوهای جهادی بمراتب بهتر از اردوهایی است که متأسّفانه هنوز هم معمول است. با اینکه من هشدار داده‌ام، بعضی‌ها اردو درست میکنند که بفرستند اروپا؛ اردوی دانشجویی به اروپا! یکی از غلطترین کارها این است؛ این اردوی جهادی، از آن بمراتب بهتر و شرافتمندانه‌تر و مفیدتر است. حضور در اردوهای جهادی، تماس مستقیم با مردم، احساس مسئولیّت پیدا میکنید. انسان وقتی خدمت کرد به‌طور مستقیم، خدمت در چشم انسان عزیز میشود؛ نقاط ضعف را پیدا میکنید.
حال باید دید وزارت علوم دولت یازدهم همچنان از ادامه این روند جلوگیری نخواهد کرد یا اینکه پس از دریافت ۲ بار تذکر از سوی رهبر انقلاب در مدت ۳ماه به فکر چاره افتاده و جلوی اینگونه اردوها را خواهد گرفت.
انتهای پیام/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.